13.6. Obloučky
Třináct útvarů, každý se skládá ze šňůry šestnácti puntíků, pospojovaných vždy 24 čarami, byť pokaždé jinak.
Znalci teorie grafů si povšimnou, že jsou v šifře přesně čtyři vrcholy stupně 2, osm vrcholů stupně 3 a zbývající čtyři mají stupeň 4. Neznalci teorie grafů si mohou všimnout, že v každém obrazci jsou čtyři puntíky, do kterých jdou 2 čáry, osm, do kterých jdou 3 čáry... rozumíme si. Úplně stejnou vlastnost má mřížka 4x4 puntíky: do těch rohových jdou dvě čáry, do těch na bocích tři čáry, do každého prostředního čtyři čáry. Dokonce do prvního puntíku z každého útvaru jdou přesně dvě čáry, stejně jako do levého horního rohu mřížky.
Představte si, že čáry jsou gumičky, které jsme natáhli tak, aby všechny puntíky byly hezky v řadě. Když teď napětí uvolníme, gumičky se smrsknou a puntíky se srovnají do mřížky 4x4. Některé gumičky jsou zvýrazněné, a ty pak v mřížce nakreslí text: PRIORITA = SJZV.
Huh.
Vzpomínáte si na věštkyni, a na to, že se občas místo obrázku ukázal had? Ten byl taky v mřížce 4x4. A odpovídal nějakému písmenku.
Ono je totiž mnoho způsobů, v jakém pořadí puntíky z mřížky zarovnávat. Konkrétně 26. "Priorita = SJZV" potom už jenom říká, v jakém pořadí máme zatáčet, když začneme v levém horním rohu, abychom dostali hada odpovídajícího písmenu A; jak z něj máme odbočit, abychom dostali B, a tak dále, zkrátka dává nám uspořádání hadů.
V tuto chvíli máte buď možnost si všech 26 hadů nakreslit, nebo si dojet pro nápovědu, která vám je ukáže ve správném pořadí. Potom si každý útvar ze zadání překreslíte jako hada a použijete jeho písmenko. Získáte konečně polohu dalšího stanoviště, KOSTEL OKROUHLík.