Peklo (šifra č. 666)

zpět na seznam

Předchozí / Zadání / Nápověda / Řešení

Pekelná šifra měla několik vlastností, kterých si hráči mohli všimnout – a které je mohly buď odradit od snahy o luštění, nebo naopak vyprovokovat, protože "to přece nemůže být ono".

Na první pohled bylo možné si všimnout, že chybí číslo stanoviště a že logo je tu v té "pekelné" pentagramové variantě.

Samotný text před začátkem luštění celkem explicitně říká, že bude lepší se nesnažit a vrátit se na předchozí stanoviště.

Nejjednodušší řešení je zakódováno v prvních písmenech vět – po přečtení za sebou vyjde TATOŠIFRANEMÁŘEŠENÍ.

V každé větě je jedno písmenko vyznačeno tučně. Když si spočítáte, kolikáté je to písmenko, zjistíte, že je to vždy méně než 26. Po převedení na písmena dostanete zprávu VASESNAHAJEZBYTECNA.

V textu jsou použity dva různé fonty. Vyberte si jeden z nich, vybarvěte všechna písmenka napsaná tím fontem a dostanete graficky nápis VRAŤTE SE.

Pro nejotrlejší je pak ještě jedna šifra skrytá v počtu mezer mezi slovy. Mezer je tam poměrně hodně a vždy je jedna, dvě nebo tři za sebou. To navádí na trojkovou soustavu. Použijete-li mezery jako trojkové číslice 0, 1 a 2, zjistíte, že na každém řádku je celý počet trojic, a když každé trojciferné trojkové číslo převedete na písmeno abecedy, získáte zprávu tutosifrunemuzetenikdyvyresitnikdynikdynikdynikdynikdynikdynikdynikdynikd...

Text má ještě jednu velmi dobře viditelnou vlastnost: v každé větě se právě jednou vyskytuje slovo "peklo", "pekelné" nebo něco podobného. Tahle vlastnost nekóduje vůbec nic.