Pravidla
Účastníci
- Hry se účastní týmy, které mají alespoň 2 a zároveň nejvýše 5 členů.
- Minimální věk účastníka hry je 15 let. Každý tým má alespoň jednoho člena staršího 18 let. Hráči mladší 18 let se smějí účastnit hry pouze v případě, že přinesou na start vyplněné a zákonným zástupcem a členem týmu starším 18 let podepsané toto prohlášení (PDF, ODT).
- Hráči se účastní na vlastní nebezpečí. Hra samotná neobsahuje větší nebezpečí než luštění šifer a přesuny noční Prahou. Stanoviště nejsou fyzicky výkonnostního a nebezpečného charakteru.
- Hry se účastní nejvýše
101 týmů666 duší, organizátoři si vyhrazují právo tento počet případně zvýšit. Kdo dřív přijde, ten hraje.
Termíny
- Hra začíná v pátek 1. 6. 2012 v 19:00. Informaci o místě startu zveřejníme na stránkách týmu nejpozději 29. 4. Zobrazí se vám však teprve v okamžiku, kdy platba účastnického poplatku dorazí na účet Velkého vozu. Čím dříve tomu tak bude, tím lépe pro tým, k získání polohy startu může být třeba vynaložit trochu úsilí.
- Hra končí v sobotu 2. 6. 2012 nejdříve ve 12:00. Pokud do té doby nedokončí hru žádný tým, konec hry se posouvá. Hra v každém případě končí nejpozději v 16:00, informace o aktuálním času ukončení hry bude rozesílána formou SMS na telefonní číslo vyžadované v registraci.
Stanoviště
- Hra se skládá z předem neznámého počtu stanovišť. Na každém z nich se nachází šifra, jejíž vyluštění umožní zjistit polohu dalšího stanoviště. Šifry nutně nemusejí být na papíře, vždy však budou označeny logem hry. K většině šifer se poskytují nápovědy. Jejich použití nebude nijak penalizováno, získat je ovšem může zabrat značně dlouhou dobu.
- Na stanovišti si tým smí vzít dvě kopie šifry, pokud není uvedeno jinak. Je zakázáno zdržovat se poblíž stanoviště déle, než je nezbytně nutné, a upozorňovat tak na jeho polohu nejen ostatní týmy, ale i cizí lidi, kteří by stanoviště mohli poškodit. Pokud na stanovišti zbývá poslední kopie šifry, tým je povinen nechat ji na místě pro ostatní a zadání si opsat. Pokud na stanovišti docházejí šifry, měl by tým telefonicky upozornit organizátory.
Šifry
- Je-li k vyřešení šifry potřeba pracovat s abecedou, jedná se vždy o anglickou abecedu s 26 písmenky.
- CH není písmeno, ale spřežka, a jako takové do abecedy nepatří. Bez výjimek.
- Upřesňující poznámky, dodatečná pravidla a upozornění jsou psány kurzívou, v takto psaném textu tedy nehledejte šifru. Na stanovištích se mohou vyskytovat organizátoři, v takovém případě se řiďte dle jejich pokynů.
Přesuny mezi stanovišti
- K přesunům během hry je povoleno používat pouze vlastních nohou a pražské integrované dopravy.
- Během hry je přísně zakázáno vstupovat na soukromé pozemky a místa, která nejsou veřejně přístupná.
Komunikace v týmu a mezi týmy
- Hru hrajete za svůj tým, spolupráce s ostatními týmy je zakázána. Samozřejmě se soupeřů z cizích týmů smíte zeptat "Jak se máte?" či odpovědět na otázku "Co je to lykantrop?," diskuse o šifrách či stanovištích byste se ale měli vyvarovat. Rovněž je zakázáno sledovat cizí tým s cílem nechat se dovést ke stanovišti.
- Během hry můžete volně používat služeb přátel na telefonu, jakož i kolemjdoucích. Tito lidé se ale nesmějí účastnit řešení šifry, mohou poskytovat jen faktické informace (smíte se tedy zeptat například "Jak se řekne latinsky beruška?" nebo "Jak se co nejrychleji dostaneme do Říčan?"). Je zakázáno získávat informace od lidí, kteří jsou v práci a jejichž zaměstnáním je poskytování informací.
- Dělení týmu je povoleno, přestože jej nebude hra vyžadovat. Nikomu ale nedoporučujeme, aby chodil v noci sám.
- Ke komunikaci, orientaci i řešení šifer je povoleno používat libovolnou elektroniku: notebooky, PDA, telefony, vysílačky, GPS... Při jejich používání je ale třeba dodržovat obecně platné zásady, zvláště zakázáno je odposlouchávat cizí týmy. Organizátoři rozhodně neslibují, že vám libovolná z těchto hraček neuvedená v povinné výbavě bude nějak zvlášť užitečná.
Cíl
- Za vítěze je považován každý tým, jehož alespoň dva členové dorazí před ukončením hry na cílové stanoviště v souladu s pravidly. Pokud se rozhodnete hru vzdát, budete mít možnost zjistit polohu cíle. V cíli budou vyhlášeny vítězné týmy, organizátoři zde budou také vysvětlovat řešení šifer.
- Cílem hry není hledat způsob, jak obejít tato pravidla. Pokud v nich narazíte na rozpor nebo nejasnost, řiďte se především vlastním svědomím.
Nepředvídané situace
- Pokud narazíte na jakoukoliv nepředvídanou situaci (například pokud jste zjevně na správném stanovišti a nemůžete najít šifry), kontaktujte prosím organizátory. Potřebná telefonní čísla a případné další informace, které se vám budou při hře hodit, obdržíte do 28. 5. v týmové sekci stránek.
Registrace a platba
- Jako tým se nejprve zaregistrujte. Poté zaplaťte účastnický poplatek 400 Kč (za celý tým) na účet Velkého vozu 2400020990/2010. Variabilní symbol svého týmu se dozvíte po registraci. Pokud po vás banka chce konstantní symbol, vyplňte 558. Údaje o hráčích slouží pouze pro vnitřní evidenci Velkého vozu a nebudou poskytnuty třetím stranám. Registraci týmu lze zrušit. Definitivně přihlášení se stáváte po přijetí vašeho poplatku.
- Termín registrace je do 18. 5., termín zaplacení poplatku taktéž (do té doby musí být platba připsána na účet Velkého Vozu). Zaplaťte raději v předstihu, bankovní převod nemusí být proveden okamžitě. V případě nezaplacení bude účast nabídnuta prvnímu dalšímu týmu v pořadí registrace, který se do maximálního počtu týmů nevešel.
Vybavení
Nutné vybavení:
- mobilní telefon, jehož číslo bylo zadáno při registraci
- plán Prahy
- psací potřeby
- světlo, které vydrží celou noc
Doporučené vybavení:
- digitální fotoaparát
- buzola (v případě nouze stačí kompas)
- dostatečné množství nápojů a potravin na celou noc
- podložka na sezení
- oblečení schopné ochránit i před zimou a špatným počasím
- rýsovací potřeby, fixy a fólie, izolepa, tabulka s morseovkou...
prostě vše, co se může hodit na luštění šifer - očekáváte-li, že budete jezdit pro nápovědy, vezměte si platné průkazky PID nebo 24hodinové jízdenky
Případné další potřebné vybavení bude včas upřesněno.