6. SKOLEpad/Karel
Úkolem bylo na displeji zobrazit postupně písmena ze zadání, tedy Z, A, D, A a T. Když se podařilo nějaké písmeno nastavit, SKOLEpad ho potvrdil a přepnul se na další možný způsob zadávání.
První a nejjednodušší způsob prostě rozsvěcel nebo zhasínal jednotlivé pixely. Z osmi možných tónů (c je rezerovované na opuštění režimu) sedm odpovídalo konkrétním pixelům, osmý byl neaktivní. Nastavit displej tak, aby zobrazil Z, je tímto způsobem celkem přímočaré.
Další způsob byl posuvný registr neboli had. Had se vlní ve tvaru písmene S po celém displeji, od pravého horního pixelu po levý dolní. Každému aktivnímu tónu byl přiřazen buď rozsvícený nebo zhasnutý pixel. Zahraný pixel se pak vložil na začátek, všechny ostatní pixely posunul po hadovi, a poslední pixel tedy vypadl z obrazovky.
Třetí způsob byla morseovka. Displej zobrazoval písmeno odpovídající zásobníku, do kterého tóny přidávaly symboly: některé aktivní tóny představovaly čárky, jiné tečky. Pokud obsah zásobníku přestal odpovídat platnému morseovkovému písmenku, vysypal se a zůstal jen naposledy zadaný symbol.
Ve čtvrtém způsobu aktivní tóny přepínaly bity v binárním zápisu písmena na displeji.
Pátý způsob vždy na okamžik zobrazil bílou tečku, kterou bylo možné některými tóny přesouvat. Čtyři tóny byly přiřazeny směrům pohybu: nahoru doleva, nahoru doprava, dolů doleva, dolů doprava. Další tóny pak způsobily, že se pixel, na kterém byla tečka naposledy, rozsvítil, a jiné zase, že zhasnul.
Po úspěšném zadání celého slova ZADAT vám SKOLEpad hlasem prozradil, že další šifru najdete u kaple svaté Anny v Branické ulici.
Aktivační melodie je píseň Popcorn.