1. Cílová aktivita - SKOLEpad/Statečná

Většina předmětů v "půjčovně" sloužila pro zmatení nepřítele, důležitý byl vlastně jen ten SKOLEpad navíc. A ani ten nebyl pro vyřešení cílové aktivity potřeba, jen ji výrazně usnadnil.

První aktivační melodie způsobila, že SKOLEpad začal čekat na správný tón. Na špatné tóny reagoval červeným písmenem, správný ukázal zeleně a jako odpověď na něj zahrál jiný tón. Pak čekal na další. Když jste měli šťastnou ruku a trefovali tóny, mohli jste se dostat docela daleko do jakési melodie; po pár špatných pokusech ale SKOLEpad ohlásil chybu a vrátil se do základního režimu.

Druhá aktivační melodie fungovala velmi podobně, ale s tím rozdílem, že vám SKOLEpad první tón zahrál sám.

Nabízí se myšlenka, že dva módy hrají doplňující se tóny. Skutečně, platným (byť pracným) řešením bylo zapisovat si sekvenci, hádat tóny dokud to jde, a když to dál nejde, přepnout do druhého módu, sekvenci projít a zjistit tak, kterým tónem pokračovat.

Chytřejším řešením bylo půjčit si druhý SKOLEpad a hrát jim tóny střídavě. Ještě chytřejším řešením bylo přiložit je k sobě a ve správném pořadí aktivovat. Nebylo jednoduché to provést správně (bylo potřeba trefit správnou polohu a vzdálenost, a provádět pokus v naprostém tichu), ale když se povedlo, vyřešily takto aktivované SKOLEpady celou cílovou aktivitu za vás.

No a nebo jste si mohli všimnout, že sekvence, kterou po vás SKOLEpad chce, je ústřední melodie z filmu Sedm statečných, a zahrát ji pak v jednom z módů sami rovnou.

Po dohrání ústředního motivu vás SKOLEpad(y) odměnil(y) doplněním závěru písně z nahrávky a informací, že jste dokončili konkurs.