Diskuse k šifře č. 5 (Miny)
|<- << stránka 1/1 >> ->|
Odpovědět07. 06. 2011, 15:08Otáčanie mriežky vs. otáčanie papiera (Lydka – Seš-Drahoš)
Zo zaujímavosti (hlavne organizovania šifrovačiek) sa chcem opýtať, ako častý je problém otáčania papiera nad mriežkou vs. otáčanie mriežky. Koho zdržala práve táto časť a kto naopak skúšal otáčať mriežkou ako prvú možnosť? Príde mi prirodzené (alebo možno už naučené), že sa otáča mriežka.
Odpovědět07. 06. 2011, 16:02Re: Otáčanie mriežky vs. otáčanie papiera (Vojta – Pomocná škola)
Mně přijde přirozené otáčet mřížkou, a to z toho důvodu, že když otáčíš papírem, obvykle popsaným písmenky, tak by ta písmenka byla naležato a vzhůru nohama. Zafixované to ale mám až od některého Exitu, kde jsme otáčeli papírem a nevycházelo to.
No, už jsem někde viděl mřížku, kde se mělo točit papírem zapsanou tak, aby ta písmenka byla správně otočená. Nevýhoda byla, že se to dalo bez potíží číst i bez mřížky. ;)
Takže: Normální je točit mřížkou. Ale když to nevychází, je vhodné zkusit to i obráceně.
Odpovědět06. 06. 2011, 20:49Krásná (Marwin – Freezy Bee)
Tahle šifra se mi líbila asi nejvíc. Oceňuju, jak se to tam podařilo pěkně konzistentně natěsnat.
Odpovědět05. 06. 2011, 15:46Pomocná šifra (Jirka)
Tak vitamíny jsme měli rychle, vybarvené taky a přesto jsme z toho mrkev nevykoukali.
Odpovědět06. 06. 2011, 10:53Re: Pomocná šifra (Martina – Černý racek)
Tak vitamíny jsme měli rychle, vybarvené taky a přesto jsme z toho mrkev nevykoukali.
To je právě tím, že jíte málo mrkve. ;-) (My taky.)
Odpovědět05. 06. 2011, 14:03Vtip (Aleš – voy-a-ger)
Všimli jste si, že Pepíček v tom vtipu odpověděl na 2 ze 4 vitamínů dobře ;)? Takže by za otázku měl dostat aspoň 50 % bodů, kdyby se bodovala.
Odpovědět05. 06. 2011, 09:18pomocna sifra (Pepe)
Je nekde uverejnene reseni i pomocnych sifer? Zajimalo by me, jak se lustily ty vitaminy. Pokud to nekde je a jen to nevidim,tak se omlouvam
Odpovědět05. 06. 2011, 15:03Re: pomocna sifra (Martin – Pomocná škola)
Hlásím, že řešení všech pomocných šifer je už na webu (vždy hlavní šifry, kde bylo zadání přibaleno).
K mrkvi dodávám, že hodně pomáhá podívat se na obrázek z dálky.
Odpovědět04. 06. 2011, 23:38Lepší poučení (R.U.R. (Divize nulou))
Já mám lepší poučení: když to na první pohled silně vypadá, že šifru nedáš, neztrácej čas řešením a rovnou se zachraň! :-)) Po pravdě řečeno nás něco podobného napadlo, že nul je 11 jsme si všimli, ale těch nápadů co s tím dělat jsme měli strašně moc, takže jsme asi zrovna tohle nezkusili. Škoda, mohli jsme ušetřit kódy. Nicméně upřímně jsme moc nevěřili, že to jde vymyslet tak, aby ta čísla vyšla takovým způsobem, že budou něco kódovat - už proto, že každé políčko s minou ovlivní čísla na 8 sousedních... I když jsme se shodli na tom, že to jistě jde popsat nějak algebraicky a pak možná i vyřešit. Btw. když se vezmou jen políčka bez min, tak je jich 11*13. Takže by šlo papír rozstříhat na kousky, které budou mít každý 11 nebo 13 políček bez min + nějaké s minami (a to jde několika způsoby). 13 je taky půlka z 26, takže by do políček bez min šla vepisovat abeceda, a miny by nějak vybíraly písmenka, která se mají číst; protože je to ale 11*13, tak by tam jednou byla jen půlka abecedy, což se případně dá vyřešit tím, že se to zapíše i do sloupců a pak se tam vykouká něco užitečného. A ještě zákeřněji, 13 je počet cifer EANu, a každé políčko bez miny má přiřazenou číslici... No když se nakreslily ty kódy nad sebe, tak z toho sice nevyšla zpráva, ale vypadalo to docela hezky (a hlavně to místy docela hodně vypadalo jako písmenka).
Odpovědět08. 06. 2011, 10:43Re: Lepší poučení (matejcik – Pomocná škola)
A pro mě důležitá otázka na závěr: Když jsme si vyzvedli nápovědu, neřekla nám nic nového.
My jsme jaksi nepředpokládali, že se tolik týmů snadno dostane přes výrobu mřížky a budou mít problém, co s tím dál. Přečíst dostupná data přes mřížku nám připadalo jako naprosto přirozený krok, stejně tak vidět v tom pak na první pohled čísla menší než 26. Budeme s tím pro příště počítat. A hráči doufám taky ;))
Jen se v ní vyskytovalo jméno Robert. Hádal jsem se vehementně se zbytkem týmu, že když organizátoři použili jméno, je podstatné, má nám poradit a je to tudíž jediné, co nám nápověda může poskytnout. Ale doteď jsme nepřišli na to, co znamenalo. Může mě někdo uklidnit, že organizátoři nepoužili jméno Robert zcela bezdůvodně a nedali nám matoucí stopu? :-)
Za Roberta v nápovědě mohu já a je tam čistě ze slohových důvodů, protože nápověda s nějakým jménem zněla lépe. Pokud vás to zmátlo, omlouvám se. A zrovna "Robert" je to proto, že tak se jmenoval ztracený snivec z příběhu.
Odpovědět04. 06. 2011, 22:06Poučenie pre ďalšie pokusy (Jeffer (Nočný motýľ))
Poučenie: otáčaj mriežku na papieri, nie papier pod mriežkou! (Asi 45 minút strata kvôli tejto chybe.)
Odpovědět04. 06. 2011, 22:17Re: Poučenie pre ďalšie pokusy (idle – Squeak!)
Poučenie: otáčaj mriežku na papieri, nie papier pod mriežkou! (Asi 45 minút strata kvôli tejto chybe.)
Téhle chyby jsme se tentokrát vyvarovali, před několika lety na Bedně nás stála asi dvě hodiny. :)
|<- << stránka 1/1 >> ->|