Diskuse k systému nápověd
|<- << stránka 1/1 >> ->|
Odpovědět08. 06. 2010, 10:33Dobry system (Zdenek – Freezy Bee)
Libi se mi, kdyz zalezi na tom kam a kdy dojdem... a naopak nezalezi na tom, kolik napoved jsme vyuzili, presne tak jak to bylo letos i loni. No ale kdyz nad tim tak premejslim, nejlepsi system napoved je asi na TMOU... zadny neni :) Pak se nemusi resit, zda nekam jet a zda vyjet ihned po prichodu na stanoviste. Chapu ale, ze to by moc zacinajici tymy neocenili.
Odpovědět07. 06. 2010, 15:16libi (vc. – dostál)
mne osobne se tenhle system libi vic nez bednarskej - cloveka nesvadi jen tupe cekat, nez prijde napoveda.
Odpovědět07. 06. 2010, 11:26faktor zabavy (Honza – Bavorske kozene kalhotky)
Urcite neni jednoduche, udelat system napoved tak, aby by zaroven spravedlivy a zaroven nekazil hru (nejen) slabsim tymum. A tenhle system je mozna spravedlivy, ale neni zabavny. Vyradi ze hry minimalne na dve hodiny nejmene jednoho hrace, ale spis dva (prece nepojede sam) a nekdy i cely tym. Sice motivuje tymy vic lustit, protoze cena za napovedu je celkem vysoka, ale zaroven je i jistym zpusobem demotivacni - zvlast ke konci hry, kdy se tym, ktery se z nejake divociny na okraji Prahy presune do centra, sifru treba i louskne s napovedou rychle a pak resi, jestli se mu chce vracet se hodinu prakticky na stejne misto (nebo vlezt do metra/dat si kafe v kavarne atd., kdyz uz je stejne za tri hodiny konec...).
Odpovědět07. 06. 2010, 11:53Re: faktor zabavy (Medvěd – Pomocná škola)
Zrovna ke konci hry by měly být nápovědy dostupnější - od stanoviště 9 dál nevím o případu, kdy by nápověda ve dne stála víc než hodinu a půl, přičemž cestou zpátky může tým šifru doluštit a přesunout se rovnou na další stanoviště. Takže efektivně je ke konci hry cena za nápovědu cca hodina. Jasně, hodina není úplně málo a odolávat lákadlům civilizace je zkouška síly vůle, ale jak už tady několikrát padlo, nápověda by měla být pouze poslední instancí pro případ, kdy všechny pokusy o vyřešení šifry selžou.
Odpovědět06. 06. 2010, 22:59nejsem si jist (Alnagon – Korupce na Slunci)
Nějak by mi víc sedl Bednářský systém nápověd (byť na letošní Bedně poněkud selhal). Také je mi líto člena týmu, který pro nápovědu jel. S nápovědou byla šestka otázkou okamžiku, bez ní zcela beznadějná.
Odpovědět06. 06. 2010, 18:17Asi dobře (Kolalok – Kolalok & syn)
Připojuji se k názoru, že když je nápověda "nepříjemně daleko", je to motivující moment pro snahu přijít na to bez ní. A že je to tak dobře. :)
Nápovědu jsme využili jednou, už na trojce (diskografie), a pomohla. No, kdybychom byli lépe četli ("návrat do minulosti" tam přece byl), tak bychom ji nebyli potřebovali...
Odpovědět06. 06. 2010, 14:23Vzdálenost (Honza – FYKOS)
Systém nápověd, které jednoho člena týmu vyřadí na několik hodin, se mi moc nelíbí. Naštěstí jsme natolik zoufalí byli jenom jednou.
Moc nerozumím zavedení nestatických nápověd. Z pohledu periferie Prahy mi všechy místa s nápovědami přišla ekvivaletní a tudíž volbu, kdy pro ni jít, neovlivňovala. Takže to byla spíš práce navíc pro organizátory. Zajímavější by bylo, kdyby nápověda občas zavítala do Řeporyjí, Radotína apod.
Odpovědět06. 06. 2010, 22:04Re: Vzdálenost (Luboš (ten divnej s kloboukem))
... Strašně by se nám hodilo, aby je někdo hlídal. Jenže jezdit si nápovědu na jedno místo by byla trochu otrava.
Copak jezdit pro ně, ale hlídat je :). Z hlediska agentů podle mě bylo daleko lepší se přesouvat, při přesunech se člověk zahřál, různá místa měla různé výhody a aktivita bránila člověku usnout, zmrznout nebo se zbláznit, což by se po 15 hodinách na místě určitě stalo :).
Odpovědět06. 06. 2010, 14:01Systém nápověd (Michal)
Dokud jsme žádnou nápovědu nepotřebovali, připadal mi ten systém docela vychytaný. Jakmile ale přišlo na lámání chleba, brblal jsem celou cestu. Pro nápovědu jsme si jeli dvakrát - na šifry 5 a 6, takže jsme pendlovali mezi západem a centrem Prahy jak blbci (naší vinou samozřejmě). Nápověda na šestku nám navíc vůbec nepomohla. Měli jsme totiž pocit, že to, co říká, jsme už dávno udělali, ač to nebyla úplně pravda.
Stručně řečeno, tento systém mi prostě nesedl. Nemohu říct, že je špatný, protože v obou případech jsme si to zavařili sami, ale zdá se mi až příliš trestající. Když už je tým v centru, přečte nápovědu a ta ho hned netrkne, má o to menší motivaci luštit a vracet se zase hodinu do terénu vzhledem k porovnání hustoty občerstvovacích zařízení v místě nápověd a v místě šifer. :)
Odpovědět08. 06. 2010, 11:40Re: Systém nápověd (matejcik – Pomocná škola)
Ještě mě napadá jestli by bylo reálné mít dva druhy nápověd - pro začátečníky jiné než pro zkušenější týmy a každý tým by se na začátku rozhodl, kam se chce zařadit. Určování pořadí by pak bylo možná složitější, nevím jestli by taky muselo být rozdělené nebo to šlo nějak zkombinovat dohromady... Ale to už je možná příliš bláznivé :)
to mě v průběhu téhle diskuse taky napadlo ;) určitě tuhle možnost alespoň zvážíme.
Odpovědět06. 06. 2010, 11:37Uff (Marwin (Freezy Bee))
Systém nápověd mi přišel letos mírně sadistický. :) Což nemyslím nijak negativně. Naopak, představa, že bychom se v jednu v noci vydali z Prokopáku někam do Strašnic, nás motivovala do dalšího luštění jako máloco.
Když už jsme po zákysu na 11ce (vyhlídka) ráno nápovědu měli v relativně rozumném dosahu, nechtělo se nám dělit, takže systém nevyužit. Ale podle mě je to tak správně - nápověda by měla být až úplně poslední instance pro zoufalé situace.
Čímž se dostávám k dotazu - kolikrát byla nápověda využita? Docela by mě zajímala statistika.
Odpovědět06. 06. 2010, 21:14Re: Uff (Marwin (Freezy Bee))
Mám zatím v ruce jen informace od jednoha agenta (ze dvou), ten rozdal, jestli dobře počítám, 71 nápověd. Druhý agent se pohyboval v oblastech lépe dosažitelných z 2. části hry, ten rozdal, pokud vím, kolem patnácti nápověd, ale přesná čísla ještě neznám.
Tak to docela zírám nad ochotou některých týmů k cestování. Já bych býval tipoval tak 20 kousků max. ;)
My jsme nápovědu nepoužili (důvody viz výše), takže můj názor ber s rezervou. Systém možná lepší než loni, kdy to bylo o dost blíž, což svádělo a dvakrát jsme neodolali.
Já osobně nerad řeším dilema, zda pro nápovědu vyrazit nebo ne, takže mi asi trochu víc vyhovuje "bednářský" systém, kde nápovědy jsou, ale o čase jejich použití nerozhoduje tým. Ovšem tohle bylo taky fajn - nápověda sice je, ale je hodně diskriminující.
Jinak pohybující se agenti mají trochu nevýhodu v tom, že zavádějí do systému náhodu (někdo to má od šifry blíž jen proto, že přišel později), ale to není nijak zásadní problém. Klidně to příště zas použijte. ;)
|<- << stránka 1/1 >> ->|