Pravidla
- Hry se účastní týmy, které mají alespoň 2 a zároveň nejvýše 5 členů.
- Minimální věk účastníka hry je 16 let. Každý tým má alespoň jednoho člena
staršího 18 let. Hráči mladší 18 let se smějí účastnit hry pouze v případě, že
přinesou na start vyplněné a zákonným zástupcem a členem týmu starším 18 let
podepsané toto prohlášení
(PDF, ODT).
- Hráči se účastní na vlastní nebezpečí. Hra samotná neobsahuje větší
nebezpečí než luštění šifer a přesuny noční Prahou. Stanoviště nejsou fyzicky
výkonnostního a nebezpečného charakteru.
- Hra se skládá z předem neznámého počtu stanovišť. Na každém z nich se
nachází šifra, jejíž vyluštění umožní zjistit polohu dalšího stanoviště. Šifry
nutně nemusejí být na papíře, vždy však budou označeny logem hry. K některým
šifrám se poskytují terénní nápovědy. Jejich použití nebude nijak penalizováno,
získat je ovšem může zabrat značně dlouhou dobu.
- Na stanovišti si tým smí vzít dvě kopie šifry, pokud není řečeno jinak. Je
zakázáno zdržovat se poblíž stanoviště déle, než je nezbytně nutné,
a upozorňovat tak na jeho polohu nejen ostatní týmy, ale i cizí lidi, kteří by
stanoviště mohli poškodit. Pokud na stanovišti zbývá poslední kopie šifry, tým
je povinen nechat ji na místě pro ostatní a zadání si opsat.
- Hra je lineární. Dělení týmu je povoleno, přestože jej nebude hra vyžadovat.
Nikomu ale nedoporučujeme, aby chodil v noci sám.
- V šifrách je použita anglická abeceda (26 písmen), pokud není uvedeno jinak.
Upřesňující poznámky, dodatečná pravidla a upozornění jsou psány kurzívou,
v takto psaném textu tedy nehledejte šifru. Na stanovištích se mohou vyskytovat
organizátoři, v takovém případě se řiďte dle jejich pokynů.
- Hru hrajete za svůj tým, spolupráce s ostatními týmy je zakázána. Samozřejmě
se soupeřů z cizích týmů smíte zeptat "Jak se máte?" či odpovědět na otázku "Co
je to lykantrop?," diskuse o šifrách či stanovištích byste se ale měli
vyvarovat. Rovněž je zakázáno sledovat cizí tým s cílem nechat se dovést ke
stanovišti.
- Během hry můžete volně používat služeb přátel na telefonu, jakož
i kolemjdoucích. Tito lidé se ale nesmějí účastnit řešení šifry, mohou
poskytovat jen faktické informace (smíte se tedy zeptat například "Jak se řekne
latinsky beruška?" nebo "Jak se co nejrychleji dostaneme do Říčan?"). Je
zakázáno získávat informace od lidí, kteří jsou zjevně v práci.
- Ke komunikaci, orientaci i řešení šifer je povoleno používat libovolnou
elektroniku: notebooky, PDA, telefony, vysílačky, GPS… při jejich používání
je ale třeba dodržovat obecně platné zásady, zvláště zakázáno je odposlouchávat
cizí týmy. Organizátoři rozhodně neslibují, že vám libovolná z těchto hraček
neuvedená v povinné výbavě bude nějak zvlášť užitečná.
- Jako tým se nejprve zaregistrujte. Poté zaplaťte účastnický poplatek 350 Kč
(za celý tým) na účet Velkého vozu 2400020990/2010. Variabilní symbol svého týmu se
dozvíte po registraci. Pokud po vás banka chce konstantní symbol, vyplňte 558.
Údaje o hráčích slouží pouze pro vnitřní evidenci Velkého vozu a nebudou
poskytnuty třetím stranám. Registraci týmu lze zrušit. Definitivně přihlášení
se stáváte po přijetí vašeho poplatku. Prosíme, nepoužívejte k placení
složenky. Pokud nemůžete zaplatit převodem na účet, lze částku složit na
pokladně Fio.
- Termín registrace je do 22. 5., termín zaplacení poplatku taktéž (do té doby
musí být platba připsana na účet Velkého Vozu). Zaplaťte
raději v předstihu, bankovní převod může trvat i tři dny. V případě nezaplacení
bude účast nabídnuta prvnímu dalšímu týmu v pořadí registrace, který se do
maximálního počtu týmů nevešel.
- Hry se účastní nejvýše 30 týmů, organizátoři si vyhrazují právo tento počet
případně zvýšit. Kdo dřív přijde, ten hraje.
- Hra začíná v pátek 5. 6. 2009 v 19:00. Informaci o místě startu se tým
dozví, až dojde jeho platba na účet Velkého vozu (nejdříve však 20. 4.).
Čím dříve tomu tak bude, tím lépe pro tým, k získání polohy startu může být
třeba vynaložit trochu úsilí.
- Hra končí v sobotu 6. 6. 2009 nejdříve ve 12:00. Pokud do té doby nedokončí
hru žádný tým, konec hry se posouvá. Hra v každém případě končí nejpozději
v 16:00, informace o aktuálním času ukončení hry bude rozesílána formou SMS na
telefonní číslo vyžadované v registraci.
- K přesunům během hry je povoleno používat pouze vlastních nohou a pražské
integrované dopravy. Pokud nevyužijete žádnou nápovědu, celodenní jízdenka se
pravděpodobně nevyplatí.
- Během hry je přísně zakázáno vstupovat na soukromé pozemky a místa, která
nejsou veřejně přístupná.
- Za vítěze je považován každý tým, jehož alespoň dva členové dorazí před
ukončením hry na cílové stanoviště v souladu s pravidly. Pokud se rozhodnete
hru vzdát, můžete zavolat organizátorům, kteří vám sdělí polohu cíle. V cíli
budou vyhlášeny vítězné týmy, organizátoři zde budou také vysvětlovat řešení
šifer.
- Cílem hry není hledat způsob, jak obejít tato pravidla. Pokud v nich
narazíte na rozpor nebo nejasnost, řiďte se především vlastním svědomím.
- Pokud narazíte na jakoukoliv nepředvídanou situaci (například pokud jste
zjevně na správném stanovišti a nemůžete najít šifry), kontaktujte prosím
organizátory. Potřebná telefonní čísla a případné další informace, které se vám
budou při hře hodit, obdržíte nejpozději týden před hrou v autorizované sekci
stránek.
Nutné vybavení
- discman se sluchátky (nemusí umět přehrávat mp3, stačí audio CD, sluchátka
jsou ale nutná; luštění usnadní i rozdvojka na sluchátka a víc kusů
sluchátek, to už však není nutná výbava)
- mobilní telefon, jehož číslo bylo zadáno při registraci
- nůžky
- lepidlo na papír
- skládací metr nebo pásmo
- plán Prahy (žádné konkrétní vydání netřeba, může být užitečné mít víc různých)
- psací potřeby
- světlo, které vydrží celou noc
Doporučené vybavení
- dostatečné množství nápojů a potravin na celou noc
- podložka na sezení
- oblečení schopné ochránit i před zimou a špatným počasím
- rýsovací potřeby, fixy a fólie, izolepa, tabulka s morseovkou… prostě vše,
co se může hodit na běžné šifrovačce