18. Cíl

V příběhu jste se dočetli, že Jacobiho magnifikátor je zařízení umožňující cestování v časoprostoru, tedy v prostoru i v čase. Pravděpodobně vás jako první napadlo zadat kód cílového stanoviště. Výsledkem však bylo jen to, že vám organizátor znovu vydal papírek s instrukcí a znovu uvedl k přístroji.

Na zadání kódu jiných stanovišť reagoval přístroj (a organizátoři) vždy tak, že jste byli "přeneseni" na příslušné stanoviště a dostali jste příslušné zadání šifry. Mohli jste se dokonce dostat až na start, kde jste prošli registrací, pak jsme vám pustili zvuky z úvodní scénky a kostelní zvony.

V příběhu jste se mohli dočíst, že jakýsi kněz, otec Franklin, má k dispozici kódy k magnifikátoru, kterými může zachránit lidstvo. Bohužel ale v okamžiku, kdy jste dorazili do cíle, je už jeho kostel nepropustně uzavřen. Co teď?

Někteří z vás si už na startu všimli, že je na první šifře vyznačen pavouk křižák, polohou odpovídající kostelu. Ti zvědavější se šli do kostela podívat a našli tam právě otce Franklina, který jim sdělil, že kódem jsou třetí písmenka z kódů stanovišť od dvanáctky dále. Na začátku hry vás to mohlo spíš zmást, ale kdo si na to vzpomněl v cíli, mohl do magnifikátoru zadat rovnou cílový kód MAKRELA.

Kdo tohle neudělal na začátku hry, musel se napřed pomocí magnifikátoru na start vrátit. Pak bylo potřeba pozorně poslouchat, odkud zní kostelní zvony, najít tu správnou místnost a setkat se s knězem tam.

Odměnou za zadání kódu od kněze vám bylo zdárné dokončení hry a i příběhu.