Systém nápověd
Ke každé šifře, u které není uvedeno jinak, je možné během hry získat nápovědu. Nápověda není nijak penalizována, teoreticky si tedy můžete brát nápovědu na každou šifru a i tak být v cíli první.
Prakticky to ale nejspíš nepůjde, protože jenom získání nápovědy vám zabere dost času. Nápovědy vydávají agenti, kteří se v průběhu hry objevují na různých místech Prahy. Na startu hry dostanete jejich "jízdní řád" – seznam míst a intervaly, ve kterých tam agenty potkáte. (Podívejte se na ten loňský.)
Nápovědy na všech místech jsou úplně stejné, takže je jenom na vás, kam se dokážete ve správný čas dostat.
Agentovi musíte předat logo hry s označením stanoviště, odstřižené ze zadání šifry. Výměnou za něj dostanete papírek s nápovědou k té šifře. Mimo toho vám agent žádnou další informaci neposkytne, je tedy zbytečné se ho na cokoliv ptát.
Přeskakování šifer
Mimo klasických "hlavních" šifer budete na trase postupně potkávat šifry vedlejší, tzv. šifřičky. Řešením každé z nich je jednoslovné heslo. Když získáte hesel dostatečný počet, můžete přeskočit hlavní šifru, kterou se vám nedaří vyluštit. Stačí hesla zaslat do našeho herního systému.
Počet hesel, potřebný k přeskočení, přitom záleží na tom, na kolikátém stanovišti se nalézáte – čím dále ve hře, tím jich pochopitelně bude více. Přesně to bude popsáno v návodu k nápovědám, který dostanete na startu.
Jedno heslo jde pochopitelně použít nejvýše jednou. Neúspěšný pokus o přeskočení se ale nepočítá jako "použití". Pokud tedy například zadáte už použité heslo s několika novými, nebo nedostatečný počet hesel, systém vás upozorní a máte možnost svou chybu napravit.